Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Grębowie

Rynek 7, 39-410 Grębów

Przejdź do treści

Zapytania ofertowe 2026

                                                                             Grębów dn. 21 października 2025 r.

ZAPROSZENIE DO ZŁOŻENIA OFERTY

na realizację zadania pn.:

,,Świadczenie usług schronienia dla bezdomnych kobiet i mężczyzn z terenu Gminy Grębów w roku 2026”

  1. Zamawiający:

Gmina Grębów, ul. Rynek 1, 39-410 Grębów

NIP: 867 20 73 110

dla Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Grębowie

ul. Rynek 7, 39-410 Grębów

tel./fax 15 811 27 17

adres e-mail: poczta@grebowgops.pl

  1. Nazwa i opis przedmiotu zamówienia:

Zamawiający zaprasza do złożenia oferty (załącznik nr 1,2,3) na podstawie art. 2 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych” (Dz.U.2024.1320). 

                  Przedmiot zamówienia:

  1. Świadczenie usług schronienia, w postaci:

 

         1. schronienia dla 6 bezdomnych mężczyzn,

         2. schronienia dla 2 bezdomnych kobiet,

         3. noclegowni lub ogrzewalni

  1. osobom bezdomnym, których ostatnim miejscem zameldowania jest Gmina Grębów (art. 101 ust. 2 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz. U z 2025 r. poz. 1214 z późn. zm.).
  2. potrzebującym pomocy – schronienia (z wyjątkiem nieletnich), których miejscem zameldowania jest Gmina Grębów.
  1. Osobom bezdomnym, których ostatnim miejscem zameldowania jest Gmina Grębów (art. 101 ust. 2 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz. U z 2025 r. poz. 1214 z późn. zm.).
  2. Potrzebującym pomocy – schronienia (z wyjątkiem nieletnich), którym miejscem zameldowania jest Gmina Grębów.
  3. Zamówienie zostało podzielone na części:
    1. część I zamówienia: Świadczenie usług schronienia dla 3 bezdomnych mężczyzn,
    2. cześć II zamówienia: Świadczenie usług schronienia dla 3 bezdomnych mężczyzn,
    3. cześć III zamówienia: Świadczenie usług schronienia dla 2 bezdomnych kobiet,
    4. część IV zamówienia: Świadczenie usług schronienia dla bezdomnych mężczyzn i kobiet, w postaci noclegowni i ogrzewalni.

Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę na części zamówienia I lub II. Wraz
z ofertą na części I lub II zamówienia Wykonawca może złożyć ofertę na część III i IV zamówienia.

 

            Każdorazowe umieszczenie osoby, o której mowa w pkt 1 odbywa się na podstawie skierowania do noclegowni i ogrzewalni lub indywidualnej decyzji administracyjnej o umieszczeniu w schronisku, wydanej przez Kierownika Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Grębowie. Decyzje zawierać będą imię i nazwisko świadczeniobiorcy, rodzaj usług z ich szczegółowym zakresem i okres ich świadczenia.

W szczególnie uzasadnionych przypadkach dopuszcza się podjęcie świadczenia usług w oparciu o dane przekazane faksem, telefonicznie lub e-mailem. Takie zlecenie usług zostaje potwierdzone kopią skierowania lub decyzji administracyjnej w ciągu 7 dni.

                         

  1. Pomiot składający ofertę zobowiązany jest do zapewnienia osobom, o którym mowa:

- W pkt 1 ppkt.1 i ppkt. 2 minimalnego standardu podstawowych usług świadczonych w schroniskach dla osób bezdomnych oraz minimalny standard obiektów, w których mieszczą się schroniska dla osób bezdomnych, o jakich mowa w załączniku nr 2 do Rozporządzenia Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia z dnia 27 kwietnia 2018 r. w sprawie minimalnych standardów noclegowni, schronisk dla osób bezdomnych, schronisk dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi i ogrzewalni ( Dz.U z 2018 r. poz. 896).

- W pkt 1 ppkt.3 minimalnego standardu podstawowych usług świadczonych w noclegowniach i ogrzewalniach oraz minimalnego standardu obiektów, w których mieszczą się noclegownie i ogrzewalnie, o jakich mowa w załączniku nr 1 do Rozporządzenia Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 27 kwietnia 2018 r. w sprawie minimalnych standardów noclegowni, schronisk dla osób bezdomnych, schronisk dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi i ogrzewalni (Dz. U z 2018 r. poz. 896).

Ze względu na specyfikę przedmiotu zamówienia, faktyczna liczba osób, którym świadczone będą usługi schronienia oraz liczba świadczeń będzie uzależniona od rzeczywistej liczby osób, które wymagają pomocy, dlatego zamawiający zastrzega sobie prawo niewyczerpania całego zakresu przedmiotu zamówienia.

  1. Rozliczenie usług przez Wykonawcę następować będzie, co miesiąc w terminie do 10 dnia następnego miesiąca z wyjątkiem m-ca grudnia, za który rozliczenie następować będzie do 25 grudnia.
    1. Zapłata za wykonanie usługi będzie regulowana miesięcznie po wykonaniu  

usługi w terminie 14 dni od daty dostarczenia faktury do GOPS w Grębowie.

 

  1. Podstawa rozliczenia będzie złożenie przez Wykonawcę faktury z załączonym imiennym wykazem osób objętych schronieniem w danym miesiącu i ilości dni udzielonego schronienia.

 

  1. Wykonawca zobowiązany będzie niezwłocznie poinformować Zamawiającego o każdej zmianie sytuacji życiowej i zdrowotnej osoby korzystającej ze schronienia.

 

  1. Zamawiający zastrzega sobie prawo kontroli, jakości świadczonych usług oraz zgodności ich wykonania z umową i wymogami zawartymi w niniejszym zapytaniu.  
  2. Termin realizacji zamówienia: od dnia 01.01.2026 r. do dnia 31.12.2026 r.   
  3. Opis wymagań stawianych Wykonawcy;

1. Wymagania niezbędne: w zapytaniu ofertowym mogą brać udział podmioty, jeżeli ich

cele statutowe obejmują prowadzenie działalności w zakresie pomocy osobom     

bezdomnym i wpisane są do rejestru placówek udzielających tymczasowego schronienia prowadzonego przez wojewodę. Warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie, stanowiące załącznik nr 4 do niniejszego zapytania ofertowego.

 2. Wymagania dotyczące lokalu schroniska: Wykonawca winien posiadać warunki lokalowe do udzielenia schronienia osobom tego pozbawionym, które spełniają standardy sanitarno-epidemiologiczne i przeciwpożarowe oraz standardy określone w 

         Rozporządzeniu Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 27 kwietnia 2018 r w sprawie minimalnych standardów noclegowni, schronisk dla osób bezdomnych, schronisk dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi i ogrzewalni (Dz. U z 2018 r. poz.896).

3.Wymagania dotyczące lokalizacji schroniska: lokal schroniska znajduje się w odległości nie większej niż 100 km. od Gminy Grębów.

4. Warunki i zakres realizacji:

    a. Miejscem realizacji zamówienia jest miejsce udzielenia schronienia.

    b. Stawkę dzienną należy podać w ,,Formularzu ofertowym” (załącznik nr 1,2 lub 3).

    c. Wykonawca określi stawkę brutto za wykonanie przedmiotowego zadania.

    d.  Dopuszcza się składanie ofert częściowych.

10. Pozostałe warunki realizacji zadania określone zostały w projekcie umowy (załącznik nr 5).

  1. Kryteria wyboru oferty:
  1. najniższa cena za dzień usługi (doba) zaoferowania przez oferenta,
  2. dogodne umiejscowienie schroniska (najmniejsza odległość – teren województwa podkarpackiego, świętokrzyskiego)

      IV. Oferta powinna zawierać następujące dokumenty:        

  1. Formularz oferty wg załączonego wzoru- załącznik nr 1,2 lub nr 3)

Oferta musi być sporządzona w języku polskim, pisemnie pod rygorem nieważności.

Oferta wraz z załącznikami musi być podpisana przez osobę upoważnioną do reprezentowania wykonawcy.

  1. Podpisane przez wykonawcę oświadczenie o spełnieniu warunków udziału

w postępowaniu – załącznik nr 4.

  1. Aktualny wyciąg z Krajowego Rejestru Sądowego lub inny właściwy dokument stanowiący o podstawie działalności podmiotu.
  2. W przypadku fundacji i stowarzyszeń – aktualny, zgodny ze stanem faktycznym wypis z Krajowego Rejestru Sądowego.
  3. W przypadku pozostałych podmiotów- inny dokument właściwy dla podmiotu.
  4. Dla podmiotów działających na podstawie przepisów o stosunku Państwa do Kościoła Katolickiego oraz do innych kościołów i związków wyznaniowych, obowiązkowym dokumentem jest kopia dekretu o mianowaniu księdza na proboszcza parafii, pełnomocnictwo lub upoważnienie zarządu głównego wydane dla osób go reprezentujących z oddziałów terenowych nieposiadających osobowości prawnej.
  5. Inne, jeżeli wymagane np. dokumenty upoważniające daną osobę lub osoby do reprezentowania podmiotu - dot. podmiotów, które w dokumencie stanowiącym

o podstawie działalności nie posiadają informacji o osobach upoważnionych do reprezentowania podmiotów, oświadczenia właściwego organu, zarządu głównego lub innego organu wykonawczego, wyrażające:

  •  
  •  

z Gminnym Ośrodkiem Pomocy Społecznej w Grębowie,

- upoważnienie do dysponowania uzyskanymi funduszami i dokonywania rozliczeń

w tym zakresie.

  1. Odpis statusu.

 V. Miejsce i termin złożenia ofert:

     1. Ofertę należy złożyć w terminie do dnia 14 listopada 2025 r. w siedzibie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Grębowie, ul. Rynek 7, w sekretariacie lub drogą pocztową na adres: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej, ul. Rynek 7, 39-410 Grębów, w formie papierowej wraz z wymaganymi załącznikami, z dopiskiem na kopercie: Świadczenie usług schronienia dla bezdomnych kobiet i mężczyzn z terenu Gminy Grębów w roku 2026 – część….. zamówienia”

    2. Oferty, które wpłyną po terminie nie będą rozpatrywane.

    3. Rozstrzygnięcie ofert nastąpi w terminie 14 dni roboczych

VI. Termin związania ofertą: 30 dni i rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.

VII. Informacje dodatkowe:

        Osoba do kontaktu w przedmiotowej sprawie:

        Kierownik GOPS Grębów

        tel. 15 811 27 17

Załączniki:

1. Formularz ofertowy dla części I, II

2. Formularz ofertowy dla części III

3 Formularz ofertowy dla części IV

4. Oświadczenie o spełnieniu warunków

5. Projekt umowy

                                                                                         wz. Kierownika GOPS Grębów

                                                                                               Magdalena Janeczko

 

 

 

VIII. Klauzula informacyjna z art. 13 RODO

Zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 20216/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), dalej „RODO”, Zamawiający informuje, że:

  1. administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej
    w Grębowie, ul. Rynek 7, 39-410 Grębów reprezentowany przez Kierownika.

      Dane kontaktowe: 15 811 27 17.

  1. z inspektorem ochrony danych osobowych można się skontaktować za pomocą, poczty elektronicznej lub poczty tradycyjnej e-mail: iodo@grebow.com.pl, adres Urząd Gminy Grębów ul. Rynek 1, 39-410 Grębów
  2. dane osobowe będą przetwarzane przez Zamawiającego w celu przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia, oceny otrzymanej oferty oraz przeprowadzenia procedury wyboru najkorzystniejszej oferty (podstawę prawną stanowi art.6 ust.1 lit. b i c RODO);
  3. dostęp do Pani/Pana danych osobowych będą posiadali upoważnieni pracownicy Ośrodka oraz podmioty, które są zainteresowane prowadzonym zapytaniem, podmioty kontrolujące prawidłowość przeprowadzenia postępowań o udzielenie zamówienia oraz instytucje uprawnione do danych na podstawie obowiązujących przepisów prawa;
  4. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez czas niezbędny do przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego również przez czas niezbędny do jej wykonania. Jeśli czynność nie doszła do skutku Zamawiający przetwarza dane osobowe przez czas wymagany na archiwizowanie i przechowywanie dokumentacji;
  5. posiada Pani/Pan:
  1. na postawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących,
  2. na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych,
  3. na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO,
  4. prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO,   
  1.  podanie danych osobowych jest niezbędne do przeprowadzenia postępowania
    o udzielenie zamówienia. Udział w postępowaniu jest dobrowolny;
  2. administrator dokłada wszelkich starań, aby zapewnić wszelkie środki fizycznej, technicznej i organizacyjnej ochrony danych osobowych przed ich przypadkowym czy umyślnym zniszczeniem, przypadkową utratą, zmianą, nieuprawnionym ujawnieniem, wykorzystaniem czy dostępem, zgodnie ze wszystkimi obowiązującymi przepisami.

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                         Grębów dn. 21 październik 2025 r.

 

 

 

Załącznik nr 1

…………………………………………………………

               (pieczątka Wykonawcy – nazwa)

…………………………………………………

…………………………………………………………                                                                                                                                                          miejscowość, data

                              Adres

  Tel. ………………………………………………….

 

 e-mail ……………………………………………….

FORMULARZ OFERTOWY

(dla części I,II)

Odpowiadając na zaproszenie do złożenia oferty na zadanie pn :

„Świadczenie usług schronienia dla bezdomnych mężczyzn i kobiet

z terenu Gminy Grębów w roku 2026”

Oferuję wykonanie części I/II zamówienia, zgodnie z wymogami opisu przedmiotu zamówienia.

  1. Dla osób, o których mowa w rozdz. II pkt 1, ppkt 1 następującej treści:
  1. Oferujemy wykonanie zamówienia za cenę netto∗ ………………………………. zł.

Obowiązujący podatek

VAT …… % …………………………………………….. zł.

Cena brutto∗ …………………………………………………………………….. zł.

Słownie: ……………………………………………………………………….. zł.

  1. Oświadczamy, iż nasza placówka dla bezdomnych znajduje się w odległości …… km od miejscowości Grębów.

należy podać cenę stawki dziennej

  1. Oświadczam/y, że oferowana cena zawiera wszystkie koszty związane z realizacją przedmiotu zamówienia.
  2. Oświadczam, że zawarte w zaproszeniu do złożenia oferty warunki umowy akceptuję i zobowiązuję się, w przypadku przyjęcia mojej propozycji, do zawarcia umowy na ww. warunkach.
  3. Zobowiązuję się wykonać przedmiot zamówienia w terminie od dnia 01.01.2026 r. do dnia 31.12.2026 r.
  4. Uważam się za związanego niniejszą ofertą przez okres wskazany w zaproszeniu do złożenia oferty.
  5. Oświadczam, że firma jest płatnikiem VAT o numerze identyfikacyjnym NIP ………………………………

 

 

 

 

…………………………………                                      ………………………………………………………………………

             Miejscowość, data                                                  Podpis osoby/osób uprawnionych do reprezentowania Wykonawcy

 

 

 

 

 

Załącznik nr 2

…………………………………………………………

               (pieczątka Wykonawcy – nazwa)

…………………………………………………

…………………………………………………………                                                                                                                                                          miejscowość, data

                              Adres

  Tel. ………………………………………………….

 

 e-mail ……………………………………………….

FORMULARZ OFERTOWY

(dla części III)

Odpowiadając na zaproszenie do złożenia oferty na zadanie pn :

„Świadczenie usług schronienia dla bezdomnych mężczyzn i kobiet

z terenu Gminy Grębów w roku 2026”

Oferuję wykonanie części III zamówienia, zgodnie z wymogami opisu przedmiotu zamówienia.

  1. Dla osób, o których mowa w rozdz. II pkt 1 ppkt 2 następującej treści :
  1. Oferujemy wykonanie zamówienia za cenę netto∗ ………………………………. zł.

Obowiązujący podatek VAT …… % …………………………………………….. zł.

Cena brutto∗ …………………………………………………………………….. zł.

Słownie: ……………………………………………………………………….. zł.

  1. Oświadczamy, iż nasza placówka dla bezdomnych znajduje się w odległości …… km od miejscowości Grębów.

należy podać cenę stawki dziennej

  1. Oświadczam/y, że oferowana cena zawiera wszystkie koszty związane z realizacją przedmiotu zamówienia.
  2. Oświadczam, że zawarte w zaproszeniu do złożenia oferty warunki umowy akceptuję i zobowiązuję się, w przypadku przyjęcia mojej propozycji, do zawarcia umowy na ww. warunkach.
  3. Zobowiązuję się wykonać przedmiot zamówienia w terminie od dnia 01.01.2026 r. do dnia 31.12.2026 r.
  4. Uważam się za związanego niniejszą ofertą przez okres wskazany w zaproszeniu do złożenia oferty.
  5. Oświadczam, że firma jest płatnikiem VAT o numerze identyfikacyjnym NIP ………………………………

 

 

 

…………………………………                                      ………………………………………………………………………

             Miejscowość, data                                                  Podpis osoby/osób uprawnionych do reprezentowania Wykonawcy

 

 

 

 

 

Załącznik nr 3

…………………………………………………………

               (pieczątka Wykonawcy – nazwa)

…………………………………………………

…………………………………………………………                                                                                                                                                           miejscowość, data

                              Adres

  Tel. ………………………………………………….

  e-mail ……………………………………………….

FORMULARZ OFERTOWY

(dla części IV)

Odpowiadając na zaproszenie do złożenia oferty na zadanie pn :

„Świadczenie usług schronienia dla bezdomnych mężczyzn i kobiet z terenu Gminy Grębów w roku 2026”

w postaci noclegowni i ogrzewalni

Oferuję wykonanie części IV zamówienia, zgodnie z wymogami opisu przedmiotu zamówienia.

  1. Dla osób, o których mowa w rozdz. II pkt 1, ppkt 3 następującej treści:
  1. Oferujemy wykonanie zamówienia za cenę netto∗ ………………………………. zł.

Obowiązujący podatek

VAT …… % …………………………………………….. zł.

Cena brutto∗ …………………………………………………………………….. zł.

Słownie: ……………………………………………………………………….. zł.

  1. Oświadczamy, iż nasza placówka dla bezdomnych znajduje się w odległości …… km od miejscowości Grębów.

należy podać cenę stawki dziennej

  1. Oświadczam/y, że oferowana cena zawiera wszystkie koszty związane z realizacją przedmiotu zamówienia.
  2. Oświadczam, że zawarte w zaproszeniu do złożenia oferty warunki umowy akceptuję i zobowiązuję się, w przypadku przyjęcia mojej propozycji, do zawarcia umowy na ww. warunkach.
  3. Zobowiązuję się wykonać przedmiot zamówienia w terminie od dnia 01.01.2026 r.  do dnia 31.12.2026 r.
  4. Uważam się za związanego niniejszą ofertą przez okres wskazany w zaproszeniu do złożenia oferty.
  5. Oświadczam, że firma jest płatnikiem VAT o numerze identyfikacyjnym NIP ………………………………

………………………………………………….                                                         …………………………………………

             Miejscowość, data                                                                                             Podpis osoby/osób uprawnionych

                                                                                                                                          do reprezentowania Wykonawcy

 

Załącznik nr 4

 

OŚWIADCZENIE O SPEŁNIENIU WARUNKÓW UDZIAŁU

W POSTĘPOWANIU

Nazwa ( firma ) wykonawcy : …………………………………………………………………..

Siedziba i adres wykonawcy : …………………………………………………………………..

Tel. / fax ………………………………………………………………………………………...

E-mail :

        Przystępując do udziału w postepowaniu prowadzonym w trybie zapytania ofertowego na zamówienie pn.: „Świadczenie usług schronienia dla bezdomnych mężczyzn i kobiet
z terenu Gminy Grębów w roku 2026”

Oświadczam/y,

że Wykonawca spełnia warunki dotyczące:

  • posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności związanej
    z przedmiotem zapytania ofertowego, jeżeli przepisy nakładają obowiązek ich posiadania,
  • bycia podmiotem posiadającym cele statutowe obejmujące prowadzenie działalności
    w zakresie pomocy osobom bezdomnym,
  •  bycia podmiotem wpisanym do rejestru placówek udzielających tymczasowego schronienia prowadzonego przez wojewodę,
  • posiadania odpowiedniej wiedzy i doświadczenia, niezbędnych do prawidłowego wykonania usługi,
  •  dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym, niezbędnym do prawidłowego wykonania usługi,
  • dysponowania odpowiednimi osobami, zdolnymi do prawidłowej realizacji zamówienia,
  • pozostawania w sytuacji ekonomicznej i finansowej, pozwalającej na prawidłowe wykonanie zamówienia,
  • spełnienia warunków określonych w opisie przedmiotu zamówienia

 

 

…………………………………                                      ………………………………………………………………………

             Miejscowość, data                                                  Podpis osoby/osób uprawnionych do reprezentowania Wykonawcy

 

 

 

 

Załącznik Nr 5

Projekt umowy

UMOWA

zawarta w dniu ……………………………, pomiędzy:

 

Gminą Grębów, ul. Rynek 1, 39-410 Grębów NIP: 867 20 73 110

Odbiorca: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej, ul. Rynek 7, 39-410 Grębów

reprezentowanym przez:

  1. Magdalenę Janeczko –wz. Kierownika Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Grębowie

zwaną dalej „Zamawiającym”

a

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

reprezentowanym/ą przez:

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

zwanym/ą dalej „Wykonawcą”

 

Przedmiot umowy

§ 1

  1. Niniejsza Umowa normuje kwestie umieszczania w 2026 roku przez Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Grębowie osób bezdomnych zgodnie z ustawą z dnia 12 marca 2004 r.
    o pomocy społecznej (Dz. U z 2025 r., poz. 1214 z późn. zm.) w Schronisku dla osób bezdomnych prowadzonych przez ………………………………………………………………
  2. Przedmiotem niniejszej Umowy jest odpłatne świadczenie usług społecznych udzielenia schronienia osobom tego pozbawionym, w schronisku dla osób bezdomnych, które jest zadaniem własnym w zakresie pomocy społecznej. Wykonawca zobowiązuje się zapewnić w schronisku w okresie trwania Umowy ……. miejsc tymczasowego schronienia dla osób bezdomnych – mężczyzn / kobiet z terenu Zamawiającego.

Zamawiający zastrzega sobie prawo niewyczerpania całego zakresu przedmiotu umowy.

 

 

 

§ 2

Schronienie będzie udzielane w następujących placówkach:

 

  1. Schronisko dla bezdomnych mężczyzn - …………………………………………………......... …………………………………………………….                   ……………………       miejsc                                                                                   (dokładny adres placówki – ilość miejsc)
  2. Schronisko dla bezdomnych kobiet - ……………………………………………………………………………….                        
     ……………………       miejsc                                                                                  (dokładny adres placówki – ilość miejsc)

 

  1. Wykonawca zapewnia w schronisku całodobowy pobyt wraz z wyżywieniem i zobowiązuje się   prowadzić placówkę dla osób bezdomnych zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
  2. Wykonawca oświadcza, że schronisko przez niego prowadzone spełnia standardy obiektów
    i usług dla osób bezdomnych określone w Rozporządzeniu Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 27 kwietnia 2018 r. w sprawie minimalnych standardów noclegowni, schronisk dla osób bezdomnych, schronisk dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi
    i ogrzewalni (Dz. U z 2018 r. poz. 896). Zamawiający zobowiązuje Wykonawcę w okresie trwania Umowy do przestrzegania ww. standardów.

 

§ 3

  1. Osoba kierowana do Schroniska winna spełniać następujące warunki:
  1. jest zdolna do samoobsługi i nie wymaga całodobowej opieki,
  2. nie przejawia silnych zaburzeń psychicznych,
  3. posiada ustaloną tożsamość.
  1. Z chwilą utraty przez osobę bezdomną zdolności do samoobsługi lub przejawiania silnych zaburzeń psychicznych Zamawiający zobowiązuje się, w możliwie jak najszybszym terminie, zapewnić osobie bezdomnej opiekę w odpowiedniej placówce całodobowej opieki, zgodnie
    z jej stanem zdrowia.
  2. Wykonawca zobowiązuje się do:
  1. Udzielenia okresowego schronienia,
  2. Wyżywienia (w tym jednego posiłku gorącego)
  3. Niezbędnej odzieży – stosownie do pory roku, z uwzględnieniem indywidualnej sytuacji osoby bezdomnej,
  4. Środków higieny osobistej,
  5. Miejsca do spania oraz dostępu do WC i łazienki,
  6. Podstawowej pomocy medycznej,
  7. Zapewnienia pomocy w załatwianiu spraw urzędowych ukierunkowanych na wzmocnienie aktywności społecznej i uzyskanie samodzielności życiowej,
  8. Współpracy z Gminnym Ośrodkiem Pomocy Społecznej w Grębowie w zakresie realizacji zawartych kontraktów socjalnych,
  9. Pisemnego informowania Zamawiającego o wydaleniu bezdomnego z placówki z podaniem przyczyny oraz o dobrowolnym opuszczeniu placówki przez bezdomnego w terminie 7 dni od dnia zdarzenia.
  1. Wykonawca odpowiedzialny jest za:
  1. prawidłową realizację zadań określonych w umowie,
  2. rzetelność prowadzonej dokumentacji dotyczącej osób przebywających w schronisku,
  3. aktywizowanie osób bezdomnych przebywających w placówce,
  4. podejmowanie działań służących readaptacji przebywających w schronisku osób bezdomnych oraz działań motywacyjnych do poprawy funkcjonowania w społeczeństwie
    i usamodzielnienia się.

§ 4

  1. Zasady odpłatności za pobyt w schronisku określają przepisy prawa miejscowego uchwalone przez Radę Gminy Grębów.
  2. Odpłatność i jej wysokość bądź brak odpłatności osób bezdomnych za usługi określone w § 3 ust 3 określa indywidualna decyzja administracyjna GOPS.

§ 5

      1.Umieszczenie osoby w schronisku wymagać będzie uprzednio uzgodnienia tego faktu  

         telefonicznie z Kierownikiem Schroniska lub osobą upoważnioną przez niego.

     2.Umieszczenie osoby bezdomnej w Schronisku odbywa się na podstawie decyzji

         administracyjnej przyznającej schronienie, która zawiera informację o podpisaniu kontraktu  

         socjalnego. Jeden egzemplarz ww. decyzji otrzymuje Wykonawca.

 

 

§ 6

  1. Zamawiający zastrzega sobie prawo do bieżącego sprawowania nadzoru nad realizacją niniejszej umowy przez upoważnionego do tego pracownika Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Grębowie, a w szczególności do kontroli warunków socjalno-bytowych osób bezdomnych.
  2. Strony umowy wspólnie postanawiają o możliwości spotkań o charakterze informacyjno-konsultacyjnym, mającym na celu omówienie wszelkich spraw dotyczących realizacji zadań
    w przedmiocie zapewnienia schronienia osobom bezdomnym.

Termin wykonania przedmiotu umowy

§ 7

  1. Umowa obowiązuje od dnia 1 stycznia 2026 r. do dnia 31 grudnia 2026 r.
  2. Umowę można rozwiązać za 1 miesięcznym okresem wypowiedzenia lub za porozumieniem stron.

 

Wynagrodzenie Wykonawcy i rozliczenie finansowe

§ 8

  1. Strony zgodnie ustalają wysokość kosztów dobowego pobytu osoby bezdomnej na kwotę brutto ………………………… zł. (słownie zł. ………………………………………………)
  2. Zamawiający zobowiązuje się do pokrywania kosztów pobytu osób skierowanych wyłącznie za czas rzeczywistego przebywania w placówce. Okres rozliczeniowy obejmuje 1 miesiąc kalendarzowy.
  3. Podstawą rozliczenia finansowego będzie faktura wraz z załączonym zestawieniem imiennym obejmującym ilość osób skierowanych, ilość dni pobytu w danym miesiącu oraz kwotę do zapłaty przez Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Grębowie. Fakturę wraz z rozliczeniem za miesiąc poprzedni należy przedłożyć do 10 dnia następnego miesiąca, z wyjątkiem miesiąca grudnia, za który rozliczenie należy przedłożyć do dnia 25 grudnia.
  4. Zamawiający zobowiązuje się do przekazania na konto Wykonawcy należnej kwoty za miesiąc poprzedni w terminie 14 dni od daty dostarczenia prawidłowo wystawionej faktury.

 

Postanowienia końcowe

§ 9

  1. Wszelkie zmiany niniejszej umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.
  2. W sprawach nieuregulowanych niniejszą umową zastosowanie mają przepisy Kodeksu Cywilnego.
  3. Właściwym do rozstrzygania sporów wynikłych przy wykonywaniu niniejszej umowy jest Sąd właściwy miejscowo dla siedziby Zamawiającego.

§ 10

Umowa została sporządzona w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, po jednym dla każdej ze stron umowy.

 

 

 

 

 

………………………………………………………...                                  ………………………………………

         ZAMAWIAJĄCY                                                                           WYKONAWCA

 

 

Informacje

Liczba wyświetleń: 39
Utworzono dnia: 22.10.2025

Historia publikacji

  • 22.10.2025 14:36, Administrator
    Edycja strony: Zapytania ofertowe 2026
  • 22.10.2025 14:33, Administrator
    Edycja strony: Zapytania ofertowe 2025
  • 22.10.2025 14:29, Administrator
    Dodanie strony: Zapytania ofertowe